Tjoflöjt!!!

Long time no see!! Ja...det var väl på tiden att jag tog mig själv i kragen & kladdade lite i bloggen, för det har faktiskt hänt en hel del sen sist! Tja...vet knappt var jag ska börja, men...jag börjar här:

Har träffat och är tillsammans med en helt underbar tjej vid namn Evelina från Gnosjö! Dessvärre så bor hon i Olofström för tillfället och lirar innebandy i Olofströms IBK. De ligger i Div. 1 och ska ta steget upp till Elitserien...coolt! Vi har ju då hängt ihop som ler & långhalm i sommar...mycket mysigt! Vi var och semestrade i Helsingborg i fem dagar och det var premiären för mig/oss som husvagnscampare...skithäftigt!! Bodde bredvid Ronnie Rocker med familj...kanon! Tusen tack för allt!! Väl där så fick jag förstklassig hjälp av ett par bekanta att sätta upp förtält...himla smidigt! När vi väl fått i ordning på det mesta och kände oss hyfsat hemma i alla fall, så blev det ju lite öl & lite allmänt tjo och tjim. Anledningen till att vi valde just Helsingborg att campa i, var ju för att besöka Helsingborgsdagarna som utspelade sig då. En stadsfestival med massor av musik, öltält & annat krimskrams. Vädret var lite sådär...men vad gör det i trevligt sällskap??



Hoppar lite hit och dit nu...lite som en Tarantino-rulle...hehe. Men i alla fall...jag och Pontus var uppe i Gbg och hälsade på Herr Otto och Liljanerna...det var ju dax för Metaltown...och årets varmaste helg!! Jisses!! En hel del ölande och massor med bra musik! Vi såg bl a utmärkta Mustasch (ett av Sveriges bästa liveband enligt mig), Volbeat, Slipknot, Disturbed och Marilyn Manson. Den sistnämnda var ruskigt dålig!! Fy!!! Skämmes ta mig fan! En liten kul grej att tillägga var att vi gick ifrån Metaltown (vi hade ju bara betalat 1200 kr för att höra lite musik...) och hem till The Liljans och ölade och lyssnade på Eddie Meduza!!! Hahaha...ja, det blev en hel del garv och vi alla fastnade för denna sjyssta rockstänkare:

Eddie Meduza - Vresa upp f***a kärringajävel...

 

Ännu ett hopp bakåt...fast efter Metaltown. Då besökte jag och Pontus Hultsfred, men inte den festivalen utan Sonisphere Festival där jag ÄÄÄNTLIGEN fick se mitt älskade Metallica!!!! Vädret var lite sådär (som resten av sommaren...), men vi var glada ändå...det blir ju oftast så goda vänners lag, även om det krånglande med inlösning av biljetter, pizzahandlande, dyra öl mm! Men...som sagt...Metallica...fyyy faaan vad bra de var!! Helt fantastiskt!!! Jag får gåshud bara jag tänker på det!! Eller som Pontus sa: "Fan, Släggan...du lipar ju!!" och jag svarar helt lyriskt med tårarna rinnande: "Men...de är ju såå jävla BRA!!!" Här kommer lite bilder, men tyvärr inga från själva konserten...

 

Metallica - Enter Sandman...


Sådär...och nu...NUTID!!! Innebandyn är i full gång! Vi har tränat för fullt ett tag nu och svetsats ihop till jäkligt gött gäng där flosklerna haglar & mössor cirkulerar!! Vi har äntligen börjat spela träningsmatcher oxå! Först så mötte vi Hovslätts IK (Div. 3) i Jönnköping och vann 5-3...gött! I söndags stod Gnosjö's Div. 4 lag för motståndet och där vann vi ganska enkelt med 5-1. Jag borde satt minst ett mål, men jag spelade i alla fram till två mål. Har nu camperat mellan Strandhamn och Claesson, och jag tycker det funkat rätt okej, så jag hoppas på att få fortsätta spela där. Nu till helgen så bär det av till Göteborg för cup-spel i Bjönslaget och sova på luftmadrass i en skolsal...ska bli skoj!

Nähä kära vänner...nu blir det inte mer idag!
Ha det så gött!!

 


Clutch - 50,000 Unstoppable Watts...


Kommentarer
Postat av: Matilda

Kul att du har blogg :)

2009-09-08 @ 23:25:53
URL: http://matildaeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0