Hacienda och elgitarrer!!

Hoppsan!! Glömde visst nämna en sak i förra uppdateringen, men Herr Hjort var vänlig nog att påminna mig!! Tackar ödmjukast, oh du Store! Jo, för att nämna så bor jag, Pontus och Stor Hjorten i samma hood...och det har ju hänt ett par gånger att vi strålat samman för en öl eller två hemma hos mig, men nu i somras som kom Hjortens bättre hälft (Hanna) på besök i staden och vi hade nu äntligen lite tur med vädret, så då föreslog Hjort att vi skulle ha en liten sittning vid hans hacienda...mycket trevligt och en till blev det lite längre fram på sommaren! Hacienda tänker ni...hehe...en parkbänk på en gräsmatta, lite framför ett rönnbärsträd...men ack så idylliskt!!! Har tyvärr inga foton från dessa events, men vi som var med bär med oss minnena...eller nåt...

Nu då till elgitarrer...det vackra, mullrande och riviga instrument!! Fantastiskt!! De som känner mig vet att jag är lite av en musiknörd...och på senare tid helt såld på elgitarrer!!!! Spelar lite själv...tja...spelar och spelar...plinkar lite när tid och lust finns, fast jag ska ta tag i det!! Jo, som sagt...är helt såld på gitarrer eller i synnerhet elgitarrer! Tycker de är snygga att titta på och så låter de fantastiskt bra...om man kan spela på dem då vill säga...men men...jag försöker i alla fall...hehe! Min första gitarr köpte jag av en skolkompis på gymnasiet...en nylonsträngad akustisk av märket Bjärton. Inte så häftigt kanske, men för mig började rockdrömmarna ta fart...fast det dröjde typ 10 år innan jag köpte min första elgitarr och förstärkare!! Det blev en Music Man gitarr och en Ibanez förstärkare...båda väldigt ilskna av sig i ljudet! Men spelandet gick väl lite sådär...tappade lusten för det, så jag sålde den för drygt 2 år sen...men det skulle jag inte gjort! Tog nog inte 3 månader innan jag köpt en ny! En Strata kopia av märket Behringer! Helt okej, men inte riktigt min typ av gitarr...men sen bar det iväg! Köpte gitarr nummer fyra på Tradera, en rödrandig Leslie Jennings! Leslie...va?! Tja...jag har aldrig hört talas om märket innan, men det är tydligen en kopia av Gibson Les Paul! Låter kanske inte lika vasst som äkta varan, men duger gott och väl åt mig! Till sist...för bara en vecka sen...då köpte jag ännu en gitarr! En vit Leslie Jennings...kopia på Gibson SG (typ en sån Angus Young har i AC/DC...)...inte heller samma kräm som i originalet...men galet snygg och ett rivigare ljud än de andra två!! Gött!!! Här kommer bilder på gitarrena i tur och ordning...



Ska dock tilläggas att min första gitarr (överst till vänster) inte såg ut sån i lacken från början...men det fattade ni nog...hehe. Först lackade jag den helt svart & sen så sprayades den vita tribal-tatueringen dit...den är från min lumparkopis överarm...haha...men lite coolt blev det allt!

Nähä...nu får det räcka...måste packa & greja lite, för i morgon bär det av till Göteborg och innebandycup...Björnslaget!! Ska faktistk bli skoj!

Ha en go helg allihopa!!
Rock On!!

Kommentarer
Postat av: Aki

Keep on rockin in the free world!

Vi kanske skulle börja jamma lite när midvintermörkret faller på. :)

2009-09-10 @ 23:23:04
Postat av: Blomman

Jag hänger på Aki, ha ha. Föresten så är Leslie Jennings en grymt bra gura till det priset, jag har ju en vit men vill ha en svart sådan också. Ha det gött...

2009-10-07 @ 17:48:26
URL: http:// innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Släggan

Håller med dig Blomman! Jag är mycket nöjd med mina gitarrer...och som sagt...för det priset så!

Ha det gött & ös på i serien nu!

2009-10-12 @ 20:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0