Äntligen!!!!

Hej & hallå allezammanz!!!

Får börja med att be så hemskt mycket om ursäkt!!! Har ju lovat att jag ska kladda i bloggen om ditt eller datt, men det har helt enkelt inte blivit av...får skylla på lättja, inte haft tid...eller ork...eller lust heller för den delen, men nu ska jag göra en uppryckning!! Även om jag inte på långa vägar kommar att komma upp i Catja's eller Camilla's kaliber...jisses...hur orkar & hinner ni?? Jag är full av beundran!!!

Nåja...jo...jag var ju iväg i påskas & åkte snowboard uppe i Vemdalen...och ja, det dracks en hel del öl oxå...men vadå?? Det var ju semester...hehe. Vi började vår lååånga färd (72 mil enkel resa...) söndagen den 16:e mars väldigt tidigt och tur var väl det, för vi var uppe i Vemdalen strax efter kl 17 samma dag. Trötta och sega skulle vi då köra automobilen den lilla backen upp till stugan, men icke...det var snorhalt för att uttrycka det på ren svenska!! Så det var bara att packa ur bilen & bära upp allt...mindre skoj, men det gick ganska fort...behöver nog inte tala om att den första semesterölen som öppnades på kvällen smakade gudomligt gott!! Men att vakna sen på morgonen nästa dag...öppnar upp gardinerna & blickar ut över backarna...jisses!! Klarblå himmel, strålande solsken och snö så långt ögat kan nå...underbart!!! Men jag har nog aldrig varit så slutkörd i kroppen som efter första dagens åkning! Gjorde inga större vurpor, men man är ju inte van att stå som man gör på en snowboard! Ni kan ju tro att det var gött med bastu & pilsner sen framåt kvällen...ojojoj. Dagarna flöt på ungefär likadant (veckan gick ruskigt fort!!), förutom några afterskibesök (obligatoriskt...hehe), sjärtlappsåkning & lite festande...en toppenvecka helt enkelt!! Kändes väldigt trist att sätta sig i bilen & åka de drygt 72 milen hemåt...*snyft snyft*...så jag ser fram emot/hoppas det blir en liknande resa nästa år!!
Här kommer lite bilder från resan...



Han ju knappt "landa" efter denna lilla tripp, för på fredagen var det först dax för jobbfest/karatefylla & bowling!!
Bowlingen gick sådär denna gången...men mitt lag hade nog helt klart roligast...hehe. Efter bowlingen så bjöds det på mat & sen knallade nästa alla på jobbet hem till lellasösters lägenhet & rockade, för att sedan vingla vidare till Harrys...väldigt lyckat alltihop!! Framåt småtimmarna, så bar det av hemåt för att ladda om batterierna...för sen på lördagkväll, så skulle Jeanette ha lite födelsedagskals...kan meddela att första öl inte smakade så väldigt gott...isch...men det var ju bara att bita ihop & rocka loss!! Hos Jeanette så blev det tjo & tjim...för El Maestro (jag...hehe) hade snickrat ihop en fullkomligt fenomenal musiktävling med fin-fina priser!! Den lyckade festen fortsatte ett tag till för att sedan förflyttas till Harrys (...igen...)...var helt sketslut på söndagen sen...jisses...man är ju inte van att partaja två dar i rad...haha...börjar väl bli gammal...
Här kommer lite bilder från bowlingen...

                       

...och från Jeanette's kalas...




Sådär...nu blir det inte mer kladdat här för den här gången...nu blir det soffan, kaffe & lite tvspel...hehe, men förhoppningsvis så kommer det bli liiite tätare uppdateringar...haha

Smell ya later!!

Kommentarer
Postat av: lellasöster

ÄNTLIGEN en uppdatering=P men jag tror nog att du blandat ihop alla fest helger lite... för som jag minns det var jag hemma hos J-Borg och kolla film på lördagen.. hehe Nettans kalas var ju helgen efter.. inte bara jag som är yr o förvirrad idag märker jag ;-)

2008-05-13 @ 19:48:08
Postat av: Släggster

Till Sösster: Hehehe...hm...ja, nu när jag tänker efter så har du ju helt rätt!! Haha...börjar bli gammal & gaggig, men det står jag för!! :P

2008-05-13 @ 20:02:43
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Catja

Ja, det var fankensamundamentemundo på tiden!!
Vellkamm bakk!
hihi

2008-05-13 @ 21:33:05
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: MissyElliot

FINALLY!!!!
Härliga bilder. Massa kul har du haft ser det ut som....
kramiz och puzziz

2008-05-14 @ 09:02:36
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0