Barnuppfostran á la Homer Simpson

Surfade runt lite igår & hittade en jäkligt rolig text! Homer Simpson...min idol!! Här kommer de sju bästa citaten om föräldraskap från världens gulaste familjefar!! Läs & njut!!

1. När din dotter går i lågstadiet och vill veta hur hon ska säga nej till en pojke som frågat chans på henne: Jag har hört dem alla: "jag vill bara vara vänner", "jag tycker vi ska träffa andra", "jag inte tala engelska", "jag är gift med havet", "jag vill inte döda dig, men jag kommer att göra det"... Och om det ändå inte fungerar, säg bara: "jag är inte lesbisk, men jag kan lära mig".

2. När din dotter är avundsjuk på klassens populäraste tjej:
"Jag kan inte föreställa mig någon som är lättare att tycka om än du ... men tydligen är den här tjejen det. Så mitt råd är att kopiera henne in i minsta detalj".

3. När din son vill lära sig allt du vet om kvinnor:
"Kvinnor är som ... öh, som kylskåp! De är ungefär en och en halv meter höga och väger 100 kilo och de kan göra is och ... öh, en kvinna är egentligen mer som en öl. De luktar gott, de ser bra ut, du skulle sälja din egen mor för att få tag på en. Men det räcker aldrig med en. Man vill alltid dricka en kvinna till"!

4. När dina barn inte vill bli lämnade utan barnvakt:
"Men har ni inte sett "Ensam hemma"? Om några tjuvar försöker bryta sig in blir det ju hur tokroligt som helst"!

5. När familjens hund har sprungit bort och ditt barn är otröstligt:
"Det hjälper inte att gråta. Så antingen sitter du här och tycker synd om dig själv, och äter hundmatsburk efter hundmatsburk tills dina tårar luktar tillräckligt mycket hundmat för att hunden ska komma springande, ELLER så går du ut och letar efter den".

6. När din son ska börja mellanstadiet och behöver lära sig skolgårdens oskrivna lagar:
"Det här är de regler som gör pojkar till män: Vela inte. Gör alltid narr av dem som inte är som du. Och säg aldrig något förrän du är säker på att alla andra tycker som du".

7. När du ska visa dina barn hur man ber aftonbön:
"Käre Herre. Gudarna har varit goda mot mig. Jag offrar denna mjölk och dessa kakor till er. Om ni vill att JAG ska äta upp dem istället, ge mig inget tecken över huvud taget. (paus) Ske din vilja".

image58

Allmänna visdomar från pappa Simpson:

"Barn, barn. Jag kommer inte att dö. Det händer bara onda människor."

"Barn, ni gjorde så gott ni kunde, och ni misslyckades kapitalt. Läxan är att aldrig försöka."

"Öl är bara till för vuxna. Och ungar med falskleg."

"Om något är jobbigt är det förmodligen inte värt besväret."

"Lova att sätta mig på hem när jag blir gammal. Man blir behandlad som ett spädbarn, men man är gammal nog att uppskatta det."

"Vampyrer är bara på låtsas. Precis som älvor, småtomtar och eskimåer."

"Det spelar ingen roll om du är bra på något, det finns alltid en miljon människor som är bättre än du."

"Allt går inte att köpa för pengar. Dinosaurier, till exempel."

image59


Bilderna som jag slängde in på bloggen är hur jag skulle se ut om jag fick vara med i denna underbara serie!!
Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0