Vad sägs om en uppdatering???

Halloj everbody allihopa!!

Det var ju ett jäkla tag sen jag skrev, så jag ber som hemskt mycket om ursäkt...lyfter upp mig själv i nacken & ger mig ett par rejäla örfilar...men sent ska ju syndaren vakna eller nåt...hehe. Har ju trots allt hänt en hel del sen sist, men jag har helt enkelt varit för jäkla lat & inte haft nån lust att skriva nåt, men jag ska försöka hålla lite tätare uppdateringar än en gång i halvåret!

Jaha...då ska vi se vart jag ska börja. Hm...jo, julen & ledigheten flöt på finfint! Vi fortsatte att spela bra innebandy med VIK...ett tag i alla fall. Vi slog Gnojö i vår första match efter uppehållet och som vi gjorde det! Men dessvärre verkade det som om luften gick ur alla lite efter den matchen, samt att många i laget snöade in & kollade lite för mycket på tabellen. Vi hade ju en ganska behaglig ledning. Vi fortsatte att träna bra, men på matcherna så ville det inte riktigt gå som vi ville, men till slut så vann vi vår serie! En sån skön känsla!! Jag då, som kom från Forsheda IF och div. 5 där jag spelade två säsonger, gick till VIK i div. 3 och åkte på stor stryk i varenda match utom en, så vi kom ju hopplöst sist och åkte ner i div. 4, där vi då harvade runt ett tag, men denna säsongen...det låg lite i luften att det var vår tur att vinna serien! Sagt och gjort...detta firades ju då med en ordentlig lagfest!! Jäkligt skoj...men...sen var det dax för vår del att börja spela kvalmatcher för att få gå upp i seriesystemet...aj då! Kan väl säga att det inte gick så jäkla bra, men hade turen på vår sida och kom 5:a av 6 lag...och det räckte för att gå upp! Så det kändes ju lite konstigt att torska sista matchen, men ändå gå upp...detta kan bara hända i innebandy!



Jaja...nog om detta...mitt i alltihop så flyttade min kära Evelina hem (hennes tjänsledighet slutade i mars) till mig, och pendlade de sista träningarna till Olofström för att spela klart deras kval till elitserien, som tyvärr inte gick som de önskat, men men...

Efter att ha bott i min trånga 3:a (med möbler från både hennes och min lägenhet), så fick vi nys om en STOR 4:a i stan (130 m2)...verkligen I stan! Sagt och gjort...vi kollade på den, och slog till på stående fot! Sen var det en låång väntan innan vi fick tillgång till den. Sen gick allt fort! Jag och Evelina, samt 4 tjejer från damlaget hjälpte till att måla om i de rum som behövdes...sen började flyttandet! Ringde in kompisar & föräldrar, sen gick det som en dans!! Så efter att ha bott bland kartonger & lådor överallt, så satte vi en deadline till syrran's 30-års kalas! Hade lovat syrran att hon skulle få ha festen hos oss och då kombinerade vi det hela med inflyttningsfest...smart va? Det var jäkligt lyckat, och så här ser delar av lägenheten ut för er som inte har varit & hälsat på:



Sen har tiden rullat på vansinnig fort! Den 22:e maj hade jag och Evelina varit tillsammans i ett år...och då passade vi även på att förlova oss! Det ni!! Vem hade gissat på att jag skulle vara sambo, bytt lägenhet, köpt kombi och förlovat mig för ett år sen??? Inte jag i alla fall...hehe...men jag klagar inte!
Vi velade lite fram och tillbaka om vart vi skulle åka på vår årsdag, men tillslut som kläckte Evelina den briljanta idén om att åka till Visinsgö! Sagt och gjort...vi beställde ringarna, fick dem dan innan, packade ihop det vi skulle ha med oss och hakad på cyklarna på bilen och pep iväg till Gränna! Vi lät bilen stå kvar och tog cyklarna med på färjan och cyklade sen runt på ön...och vi lyckades träffa in kanonväder med! Härligt!! Det blev lite småutflykter på dagen som sedan slutade i en 2-rätters på hotellet...mysigt värre! Såhär såg sms'et ut som vi skickade till lellasösster & mamsen...gissa om de satte rödtjutet i halsen!!! Hehehe...

 

Så...nu har jag skrivit ner lite vad som hänt. Har säkert glömt nåt, men jag ska uppdatera lite oftare...dels för att jag inte ska glömma vad som hänt och dels för att det inte ska bli så mycket att skriva om varje gång...hehe.

Oh!! Lite drygt 1 vecka kvar tills karavanen rullar ner till Norje...SWEDEN ROCK FESTIVAL!!! Kommer bli så sjukt nice!! Har ju längtat till detta ända sen biljetten köptes i början på oktober!! Peace out!!

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0