Jaha...

Hmm...har väl varit lite si & så med läsbara inlägg på bloggen på senaste tiden. Seriestripparna räknas ju inte...har helt enkelt inte haft lust att skriva nåt, men jag ska försöka bättra mig!

Tja...i fredags var det innebandymatch igen mot tuffast tänkbara motstånd...Stockaryd. De leder ganska enkelt serien, men vi åkte dit i fredagskväll med ett ganska klent manskap (många sjuka & skadade) för att försöka skaka dem...och ja, det gjorde vi verkligen! Vi tog ledningen med 0-1 efter 24 sekunder! Några minuter in i på perioden blir jag brutalt tacklad över sargen...kom billigt undan med en ömmande axel & lite blåmärken...kunde gått mycket, mycket värre...en jäkla tur för honom att han blev utvisad, för jag blev jävligt arg! Men som plåster på såren, så får jag stå & buffla framför deras mål, få ännu mer stryk & skymma målvakten och det gav utdelning...0-2 till oss...haha! Vi hinner göra 0-3 och de får in ett mål till 1-3 innan pausvilan...sen är matchen en enda lång forcering av Stockaryd! Vi gör lite orättvist 1-4, men orkar inte stå emot deras anstormning utan förlorar till slut med 5-4...trist, men vem har sagt att idrott är rättvist?? När jag vaknade i lördags var det knappt jag tog mig ur sängen...axeln är väldigt stel & öm & skiftar lite snyggt i blått, grönt & rött...hoppas det går över tills på måndag. Vill ju inte missa träningen...och det är match nästa helg igen...vill ju gärna vara med och lira, särskilt när det är på hemmaplan! Vi spelar i Sporthallen söndagen den 28/10 kl 13.00...så kom gärna & kolla!

Lördagen blev i alla fall väldigt lugn. Tanken var först att jag, Pontus & Andreas skulle gå på blueskvällen på Harrys, så vi åkte upp en sväng till Jönköping & shoppade loss lite. Men sen när vi kom hem så var vi rätt sega, så det blev film & skräpmat istället...gött...och nu är den här helgen till ända...*suck*...har ingen lust att gå & jobba i morrn, men det är väl bara att bita i det sura & gå till "gruvan"...

Nähä...nu ska jag skutta i säng...gonatt & sov så sött...

image56
ZzzzZzZZzzzzzZzzzzz....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0